מה עומד מאחורי משחק הריאליטי המצליח בעולם

[et_pb_section fb_built=”1″ transparent_background=”on” custom_padding=”0px|||” disabled_on=”off|off|off” admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”2_3″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text]

הישרדות, משחק הריאליטי האהוב והנצפה ביותר בארה”ב – וגם כמובן אצלנו בארץ – אוטוטו חוזר למסכים, וזה הזמן המושלם לתת כבוד לתוכנית המצליחה עם כמה פרטים מעניינים על מהלך המשחק, כיצד הכל התחיל ואיך קיבלנו את ההשראה להפעלת יום הולדת הישרדות שהילדים כל כך אוהבים.

מקור ההשראה למשחק הריאליטי

התוכנית הישרדות התחילה בארה”ב כבר בשנת 2000 כקונספט של תוכנית מציאות הממחישה התנהלות מציאותית בין המשתתפים. הרעיון לתוכנית, בו המשתתפים מתמודדים בתחרויות אתגריות, הגיע למעשה מתוכנית שוודית המבוססת על סיפורו של רובינזון קרוזו – מלח בריטי שנסחף בים והגיע לאי בודד, שם הוא שרד במשך 28 שנים עד שהצילו אותו.

במהלך התוכנית כל המתמודדים נשלחים לאזור מבודד בנקודה מסוימת ברחבי העולם, שם הם מתחרים אחד בשני כדי להיות השורד האחרון ולזכות בפרס כספי גבוה. במהלך העונות הראשונות הפקת התוכנית התמקדה בעיקר בחוויית ההישרדות של המתמודדים, תוך שהם מתחרים אחד בשני בתנאי טבע קשים וקיצוניים במיוחד. רק כשהחלה העונה הראשונה בה השתתפו מפורסמים שונים, תנאי המשחק השתנו והושם דגש בעיקר על החוויה הקבוצתית של כל שבט בעזרת טכניקות ותחבולות שונות, ובעיקר חשיבה אסטרטגית שתקדם כל אחד לניצחון.

שבטים, פרסים וחסינויות

המשחק מתחיל עם חלוקת כל המתמודדים לשבטים, כאשר לכל שבט נקבע צבע שונה מהקבוצה האחרת. השבטים מקבלים בנדנות ודגל שבטי בצבע הקבוצה, בהם הם משתמשים לאורך כל התוכנית. כל שבט מתחרה בשבטים האחרים במגוון משימות ואתגרים פיזיים וגם מנטליים, זאת כדי לצלוח את המשימות ולהימנע מהגעה אל מועצת השבט ולהדחה.

ניצחון של כל שבט יכול לזכות אותם בפרס שיסייע להם להתמודד עם תנאי המחייה על האי (כמו אורז, אבן אש, ברזנט למחסה), או לחילופין בחסינות שתציל אותם מהדחה ותשאיר אותם באי עד למשימה הבאה.

הישרדות – הגרסה הישראלית

הגרסה הישראלית להישרדות הגיעה אלינו בשנת 2007, תוך כדי מאבקים ומעברים בין ערוצי שידור מקומיים. הגרסה הישראלית זהה מאוד לגרסה האמריקאית עם השבטים, משימות ופרסים אך השוני העיקרי הוא במספר הפרקים של כל עונה – 30 פרקים לעומת 14 בהישרדות ארה”ב.

כפי שניתן לראות בעונות האחרונות של התוכנית, המהות המרכזית של המשחק בנוסף לניצחון במשימות היא הפעלת אסטרטגיה וטקטיקה מתוחכמת שבסופו של דבר תבוא לטובת המשתתף בפני עצמו, כך שהוא זה שיצליח להיות השורד האחרון והמנצח הגדול. בעקבות הצלחת פורמט התוכנית עם מתמודדים המוכרים לצופים, עונת VIP חדשה צפויה לעלות ממש בקרוב.

יום הולדת הישרדות בפארטי ספורט

ממש כמו במשחק האמיתי, בו המשתתפים מתמודדים במשימות אתגריות בין השבטים, כך בדיוק הפעלת יום הולדת הישרדות מתקיימת אצלנו. חשוב לנו להעביר לילדים את החוויה הסוחפת של המשחק, ולכן חוץ מטיסה אל אי בודד או כל אזור נידח אחר ברחבי העולם – הם יעברו את המשחק ממש כמו בתוכנית הריאליטי.

חשוב להדגיש כי אנו מתכננים את שלבי ההפעלה בהתאם להעדפתו של חוגג/ת יום ההולדת, כך שניתן לומר כי כל הפעלה תפורה למידותיו של כל ילד\ה באופן אישי. נפתח את הפעילות עם טקס קבלת פנים חגיגי ומיוחד כיאה לחגיגת יום הולדת, ולאחר מכן כל הילדים יתחלקו לשבטים ויקבלו מאתנו חולצות ובנדנות בצבעים התואמים לכל קבוצה. ההפעלה כוללת מגוון תחנות משחק אתגריות ומהנות בהן הילדים יתחרו בקבוצות היריבות תוך שיתוף פעולה ועבודה צוות, יחד עם העצמה אישית וחשיבה אסטרטגית שיסייעו להם במהלך המשחק עד להכרזה על השבט השורד האחרון.

מעוניינים לחגוג לילדכם יום הולדת איכותי עם המון אקשן ואתגר? רוצים לשמוע פרטים נוספים על הפעלת הישרדות או יום הולדת כדורגל? מוזמנים ליצור אתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה.

צרו אתנו קשר

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”https://www.partysport.co.il/wp-content/uploads/2020/03/about-img.jpg”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

פתח צ'אט
1
💬 זקוק לעזרה?
Scan the code
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?